-Ανακοινώσεις

Ι.Μητρ.Ιερισσού, Αγίου Όρους & Αρδαμερίου:”11η Λειτουργική Συνάντηση Νέων”.

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ

ΙΕΡΙΣΣΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΔΑΜΕΡΙΟΥ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΝΕΩΝ

«ΑΓΙΑ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΑΚΥΛΙΝΑ»

Μητρόπολη Ιερισσού Αγίου Όρους και Δαρδαμερίου

11η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΝΕΩΝ

ΙΕΡΟΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

16–20 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013

Ι.Μητρ.Ιερισσού, Αγίου Όρους & Αρδαμερίου:”11η Λειτουργική Συνάντηση Νέων”

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

 

«Τ σημερινό σύστημα θέλει ν καταργήσει τν Κυριακ κα ν σκοτώσει τν λπίδα. Κυριακ τροφοδοτε τν νθρωπο μπο­μον καλπίδα. Δν πάρχει γι τος χριστιανος συν­νεφια­σμένη Κυριακή».

Ο διαπιστώσεις ατς ξέφρασαν πόλυτά τούς νέους πού συμμετεχαν στν 11η Λειτουργικ Συνάντηση Νέων, πού πραγματοποιήθηκε π 16 μέχρι 20 Αγούστου 2013 στερ Προσκύνημα τς Μεγάλης Παναγίας Χαλκιδικς π τν Σύν­δεσμο ρθοδόξων Νέων τῆς ερς Μητροπόλεως ερισσο, γίου ρους καρδαμερίου μ τς εχς το Σέβ. Μητροπολίτου μας κ. Θεοκλήτου.

Στν συνάντηση συμμετεχαν νέοι π τν Μητρόπολη ερισσο καπ τς Μητροπόλεις Θεσσαλονίκης, Κασσανδρείας, Νεαπόλεως & Σταυρουπόλεως, Σερρν, Ζιχνν, Λαρίσης, Δημητριάδος, Ξάνθης, Καισαριανς, Πειραις καλίου.

Κεντρικός κορμός τοῦ προγράμματος ἦταν οἱ καθημερινές ἀκολουθίες: Ὄρθρος, Θεία Λειτουργία, σπερινός, πόδειπνο κα Χαιρετισμοί τῆς Παναγίας.

Κεντρικ θέμα τν εσηγήσεων κα τν συζητήσεων ταν «ΥΠΟΜΟΝΗ, ΜΙΑ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗ ΑΡΕΤΗ».

Οἱ Εσηγήσεις πούγιναν ταν: α. «πομον κατ τν διδασκαλία τν Πατέρων»π τν γιορείτη ερομόναχο Βενέδικτο Νεοσκητιώτη, β. «Ζητεται λπίδα»π τν γούμενο τς ερς Μονς Τιμίου Προδρόμου Σκήτης Βεροίας ρχιμ. Πορφυρίου, γ. « Λειτουργικ ζω τς κκλησίας πηγπομονς καλπίδος γι τος νέους»π τν Καθηγητ τς Θεολογικς Σχολς το Α.Π.Θ. κ. Παν. Σκαλτσή.

Στν συνάντηση ἦταν παρών κα Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Θεόκλητος, ποος συμμετεχε στς εσηγήσεις, τοποθετήθηκε πάνω στ συζητούμενα θέματα καπικοινώνησε μ τος νέους. 

Στς 18 Αγούστου ο νέοι συμμετεχαν στν ορτ τογίου νέου ερομάρτυρος γαπίου στ Γαλάτιστα κα στ συνέχεια προσκύνησαν στν τάφο το Γέροντος Παϊσίου στ Μον Σουρωτς, στν ερ Μονγίας ναστασίας κα στν ερ Μονγίου Κοσμ Ατωλοῦ Ἀρναίας.

Ὅλοι οἱ νέοι πού ἔλαβαν μέρος στή Λειτουργική Συνάντηση συμφώνησαν,   ὅτι αὐτή ἡ συνάντηση θά  πρέπει νά συνεχισθεῖ καί νά γίνει πρότυπο, ὥστε νά γίνεται καί σέ ἄλλες Μητροπόλεις καί νά ἐνταχθεῖ  στά νεανικά προγράμματα τοῦ Κατηχητικοῦ καί πνευματικοῦ  ἔργου τῆς Ἐκκλησίας.

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ

 

Μ βάση τς εσηγήσεις κα τς συζητήσεις βγῆκαν  τά παρακάτω πορίσματα :

 

1. ΥΠΟΜΟΝΗ

 

·         «Καμμία ρετ δν μπορε ν παραβληθε μ τν πομονή. Ατ εναι βασίλισσα τν ρετν, τ θεμέλιό τῶν νδραγαθημάτων, τκύμαντο λιμάνι, ερήνη στν καιρ το πολέμου, γαλήνη μέσα στν τρικυμία, σφάλεια στ κακόβουλα σχέδια τν χθρν» (ερς  Χρυσόστομος).

·       Παράδειγμα πομονς εναι διος Θεός, πο μς πομένει, μς νέχεται κα μακροθυμε, γιατί εἶναι μακρόθυμος κα πολυέλεος. παραβολ τοσώτου υο κα τοσπλαχνου πηρέτη εναι ποκαλύψεις κα μαθήματα τς πομονς καί τῆς ἀγάπης το Θεο γιμς. πομον το Θεο εναι κλήση γι μετάνοια. Θες κάνει πομον στς μαρτίες τν νθρώπων γιατί περιμένει μετάνοια.

·       Χριστς εναι τπόδειγμα τς πομονς.  Χριστς νσαρκώνει τ θεία πομονή. Μέσα στ Γραφ τν βλέπουμε νπιπλήττει τος μαθητς Του γι τν νυπομονησία τους. ποκορύφωμα τς πομονς Του εναι Σταυρικ θυσία το Γολγοθᾶ. κενος τν πέδειξε κα σ μς ς ρετπαραίτητη γι τ σωτηρία μας, ταν λεγε: «πομείνας ες τέλος, οτος σωθήσεται».  Βακτηρία μας καποστηριγμς μας Σταυρς, τ παθήματα, καπομον το Χριστο.

·       Κα χριστιανς δείχνει πομονπέναντι στ Θεό. Θες κρέμασε τν σωτηρία μας στν πομονή. λες οἱ  ντολές Του ἀπαιτοῦν πομον. πάντηση το Θεο στς προσευχς μς εναι ναί, χι, περίμενε. Θέλει νδρεία κα δυνατ καρδι γι ν κάνουμε πομον στν Κύριο. Γι’ ατος ποπομένουν τν Θε εναι γαθός. Μπομονπιμένουμε νλπίζουμε κα ν πιστεύουμε. Μπομον περιμένουμε τ βοήθεια κα τν περάσπισή Του. Περιμένουμε τλεος το Θεο, πιμένουμε στν προσευχή. πομον συνδέεται μ τν γάπη το Χριστο καί τν τήρηση τν ντολν Του ως θανάτου. Ἡ ὑπομονή συνδιάζεται μέ τήν  μπιστοσύνη καί τή ταπείνωση στ θέλημα το Θεο. «Θπομείνω τν ργ το Κυρίου, γιατί μάρτησα μπροστά του» ὁμολογεῖ ὁ  Δαβίδ.

·       Τ μεγαλύτερο προνόμιο τς πομονς εναι τι Θες γίνεται μισθαποδότης της. ν καταθέσεις τν πομονή σου στ Θεὸ, θ στν πιστρέψει μ τόκο.

·       Τν πομον τ χαρίζει Θεός. Εναι καρπς τογίου Πνεύματος. ταν ρχεται τ Πνεμα το Θεοπομον πάντα τό συνοδεύει.

·       ποδείγματα πομονς εναι ογιοι τῆς κκλησίας μας, πογάπησαν κακολούθησαν τν ρχηγ τς πομονς κα τελειωτησο Χριστό. Κανένας γιος δν ζήτησε π τ Θεὸ ἀπαλλαγὴ ἀπό τό Σταυρό, λλπομον στ Σταυρό.

·       πομον εναι χαρακτηριστικό των χριστιανν κα  συνισταμένη λων τῶν ρετν.ρετ τς πομονς εναι παραίτητη στν πνευματικγώνα, τν πνευματικ καταρτισμ κα τόν γιασμό το χριστιανο. χριστιανς εναι πάντα τοιμος γι τν ντιμετώπιση τν περχόμενων θλίψεων. Ἡ ὑπομονή δν εναι κάποια στωϊκπάθεια πο κάνει τν νθρωπο ναίσθητο στς δυσκολίες, λλνας στόχος πο μ τν κατάκτησή του γίνεται πολύτιμο μέσο μάθησης.ς πομένουμε τν παιδεία το Θεο. Ο πι μικρς δυσκολίες μς κάνουν πι δυνατούς, μς κπαιδεύουν γιά τίς μεγαλύτερες.

·       Ο  θλίψεις κα ο δοκιμασίες, κατ τν δελφόθεο  άκωβο, γεννον  τν πομονή, πού εναι σπίδα στ θλίψη καί δν φήνει τ λύπη ν χτυπήσει τν καρδιά. Ἡ ὑπομονή ταπεινώνει καί ἀπελευθερώνει ἀπό τόν ἐγωϊσμό. ταπεινς δν φοβται τς δυσκολίες.

·       πομον εναι δύναμη. Εναι νεργητικ καχι παθητική. Εναι νδρεία, πο  γεννιέται π τν πίστη κα τν γάπη στ Χριστό. κενος ποχει πομον διαθέτει νδρεία, ρωϊσμό, μεγαλοψυχία, προσόντα μ τποα γινόμαστε νθεκτικο κα δυνατοί, νικητς στν γώνα τς ζως. Δέν μᾶς ρίχνουν οδυναμίες, οτε μᾶςνεβάζουν οπαινοι. πομον σημαίνει δν  κάνω πίσω, λλ μνδρεία ντιστέκομαι στς δυσκολίες.

·       πομον ξεκινπ τν γάπη.Εἶναι μπονη γάπη, διότι γι νπομείνεις τν λλο πρέπει ν τν πονέσεις. πομον στος δελφος εναι πόδειξη γάπης κα πραγματοποιεται μ συμπαράσταση στν πόνο  τολλου. Βοηθμε τος λλους στν πομον μοιραζόμενοι τς δοκιμασίες τους.

·       πομον σημαίνει ν δέχεσαι, νά  ἀνέχεσαι καί ν συγχωρέσεις τν λλον, πειδ τν γαπς ς εκόνα το Χριστο. αστηρότητα, ἡ κατάκριση καί ἡ ἄρνηση  συγχώρεσης  δείχνει νυπομονησία.

·       νυπομονησία εναι ρνηση το Σταυρο, πρόδρομος τς πελπισίας. Ἡ μικρνυπομονησία κηλιδώνει τς μεγάλες ρετς κα μεγάλη τς σκοτώνει. νυπομονησία εναι πόρτα π τν ποία ποχρεώνουμε τν Κύριο ν φύγει π τ ζωή μας.

·       Ονέσεις κα τ μέσα πο διαθέτει σήμερα νθρωπος χουν διαβρώσει τν πομονή του.

2. ΕΛΠΙΔΑ

 

·       Χριστς εναι νυπόστατη λπίδα. Τήν λπίδα τή βρίσκεται χι στν ννοιά της, λλ στν πόστασή της.  ησος Χριστς δν εναι μιφηρημένη πρόσωπηδέα, ἀλλά εναι ἡ πόσταση τῆς λπίδας, δια λπίδα.

·       Εναι παραίτητο νπάρξει τό πρόσωπο το πνευματικο ὁδηγοῦ, πο θ μυήσει στ Χριστό, στν λπίδα.

·       λπίδα εναι δύναμη τονθρώπου νντιμετωπίσει τς δυσκολίες τς ζως. Εναι γεννήτρια τς πομονς.

·       Ο  θικς πτώσεις  δηγον τόν ἄνθρωπο στν πελπισία.

·       Ο σημερινονθρωποι εναι πελπισμένοι γιατί ἔχουν  λάθος στόχους. Στηρίζουν τν λπίδα τους στίς ἀπολαύσεις, τ χρήματα, τή δόξα, τήν προβολή παραμερίζοντας τό Χριστ πο δίνει τν ληθινλπίδα.

·       μελέτη τς Γραφς δίνει πολλπομον καλπίδα.

·        πομον καλπίδα εναι θλήματα πνευματικά, πού δίνουν νόημα στήν ἐν Χριστ ζω.

·       Τν περίοδο τῶν μεγάλων δοκιμασιῶν  καί τς Θεοεγκατάλειψης α. νχουμε πομονὴ,  β. νπάρχει πνευματικός, πού θά μᾶς στηρίξει, γ. νά  ἔχουμε λπίδα τι θ περάσει καί δ. νά εἴμαστε σίγουροι ὅτι Θες δέν μς χει γκαταλείψει.

·       πομένουμε ἕως  τέλουςπειδὴ ἐλπίζουμε στὴννάσταση.

 

3. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΖΩΗ ΠΗΓΗ ΥΠΟΜΟΝΗΣ ΚΑΙ ΕΛΠΔΑΣ

 

·       λειτουργικ ζω εναι πηγπομονς καλπίδας. Οκολουθίες το νυχθημέρου θωρακίζουν τν πιστ στν Χριστοκεντρικλπίδα τς ζως.

·       Κυριακ εναι μέρα λαμπρή, νθοφοροσα, πο μς πομακρύνει, μς παλλάσσει π τς φαρμακερς μέριμνες καναμνήσεις. Τ σημερινό σύστημα θέλει ν καταργήσει τν Κυριακ κα ν σκοτώσει τν λπίδα. Κυριακ τροφοδοτε τν νθρωπο μπομον καλπίδα. Δν πάρχει γιά τούς χριστιανούς συννεφιασμένη Κυριακή.

·       κάθε  Θ. Λειτουργία εναι γιορτλπίδος κα χαρς. Γι’ αὐτό καί σέ  κάθε γιορτ τελεται Θεία Λειτουργία. Θεία Λειτουργία μᾶς μεταφέρει στ Βασιλεία το Θεο καί μᾶς ἐφοδιάζει μέ δύναμη καί ὑπομονή.

·       «ερέας ν λειτουργε κάθε μέρα γι ν ελογεται τόπος», λέει γιος Κοσμς.

·       Ο ψαλμοί, ομνοι καί ο εχς προσφέρουν γαλήνη, ερήνη, λπίδα, ξεκούραση, χαρά, θεολογία καί Δοξολογία. Ξεκινον π τν πόνο κα καταλήγουν στν λπίδα καί τή νίκη τς ναστάσεως. Μέ τς  εχς  πελευθερώνονται καϋμς κα τγχος κα βεβαιώνεται, τι   πόνος ξεπερνιέται ὅταν  εμαστε τακτοποιημένοι σωτερικά.

·       Ατο πο μελετον τ Εαγγέλιο κα κοινωνον τ Σμα κα τ Αμα το Χριστογεμίζουν μπομον καλπίδα.

·       Ο ποιμένες νδηγον τος νέους μ τ λειτουργικ ζω στν λπίδα.

·       Ν εναι ργανωμένη λειτουργικ ζω γι ν μπελπίζει τ κόσμο.  τάξη στς κολουθίες κα παρουσία νέων στ Ναό, στερό, στ Ψαλτήρι προσφέρει πολλλπίδα.

·       περβολικὸς φωτισμός, κκωφαντικς χος καί ἡ ἀταξία φυγαδεύουν τν κατάνυξη.

·       «Σῶσον με Κύριε, γιατί Ἐσύ εἶσαι ἡ ὑπομονή μου!».

 Ι.Μητρ.Ιερισσού, Αγίου Όρους & Αρδαμερίου:”11η Λειτουργική Συνάντηση Νέων”

Ι.Μητρ.Ιερισσού, Αγίου Όρους & Αρδαμερίου:”11η Λειτουργική Συνάντηση Νέων”

Ι.Μητρ.Ιερισσού, Αγίου Όρους & Αρδαμερίου:”11η Λειτουργική Συνάντηση Νέων”

Ι.Μητρ.Ιερισσού, Αγίου Όρους & Αρδαμερίου:”11η Λειτουργική Συνάντηση Νέων”

 (»Γέροντες της εποχής μας»)

About the author

Χαράλαμπος Τσαβδαρίδης